OKIEM TRENERA
Agnieszka Kiszka, Rzeczoznawca, Inspektor, Manager ds. Szkoleń Technicznych.
Z moich doświadczeń wynika, iż główną przyczyną wadliwych konstrukcji spajanych jest głównie brak wiedzy, świadomości, dobrej praktyki inżynierskiej i kultury technicznej osób odpowiedzialnych za realizację procesów spajania.
Przekłada się to bezpośrednio na straty finansowe firmy.
W branży spawalniczej pracuję od ponad 15 lat. Przez 11 lat byłam pracownikiem najpierw inżynieryjnym potem naukowym Instytutu Spawalnictwa. Prowadziłam również wykłady na różnych kursach organizowanych przez Instytut.
Wtedy to wypracowałam sobie swój własny kanon postępowania, który udoskonalam do dzisiaj.
Aktualnie pracuję jako inspektor i audytor, a doświadczenie i wiedza jaką nabywam przy realizacji moich zadań pozwalają mi na poszerzanie zakresu realizowanych przeze mnie szkoleń.
Spawalnictwo, w tym przepisy, materiały spawane, technologie spajania, a także maszyny i urządzenia realizujące procesy spawalnicze dynamicznie się rozwijają. Aby poszerzać swoją wiedzę z zakresu spawalnictwa, uczestniczę stale w szkoleniach i webinarach. Jestem zapraszana do uczestnictwa w konferencjach, seminariach i targach spawalniczych zarówno krajowych jak i zagranicznych.
Pasjonuję się moją pracą, mogę to śmiało powiedzieć.
Dlatego też staram się aby szkolenia, które przygotowuję, były unikatowe, jak najbardziej merytoryczne i w jak największym stopniu sprostały oczekiwaniom konkretnego klienta.
Jak się zatem „zabieram” za przygotowanie oferty szkoleniowej?
Każdorazowo przed realizacją usługi szczegółowo ustalam precyzyjnie zakres szkolenia.
Jeżeli jest to szkolenie zamknięte, czyli realizowane dla jednej konkretnej organizacji –
rozmawiam wcześniej z personelem bezpośrednio zainteresowanym podniesieniem kwalifikacji i słucham jakie mają realne potrzeby. Wówczas mogę w jak największym stopniu sprostać oczekiwaniom zarówno osób zamawiających szkolenie jak i osób, które będą uczestnikami spotkania.
Kursanci doceniają wówczas, iż zaoferowano im coś, co jest istotne właśnie z ich perspektywy.
Bardzo ważnym dla mnie przy ocenie potrzeb szkoleniowych jest aktualny stan wiedzy kursantów, a także procesy, które realizowane są u klienta, jak również ewentualne „problemy”, z którymi boryka się firma.
Zwracam również uwagę na liczbę godzin szkoleniowych.
Zauważyłam, że po około 5-6 godzinach szkolenia spada zazwyczaj znacznie aktywność kursantów. Zatem wolę niejednokrotnie „rozbić” szkolenie na 2 dni niż realizować program w jeden dzień, w którym godzin szkoleniowych będzie za dużo a percepcja słuchaczy ograniczona.
Z mojego doświadczenia wynika również, że bezzasadne jest prowadzenie szkolenia w tym samym dniu, w którym personel pracował na produkcji albo po skończonym szkoleniu będzie musiał jeszcze wrócić do realizacji procesu.
Prowadziłam w pewniej firmie szkolenie, w którym uczestnicy zostali niemal oderwani od procesu i posadzeni na sali szkoleniowej. Efekt jak się łatwo domyślić, był marny. Trudno utrzymać taką grupę w skupieniu i dodatkowo zachęcić do aktywnego uczestnictwa.
Ogromna wagę przykładam do tego, aby prowadzić szkolenia w formie jak najbardziej przystępnej dla moich kursantów. Staram się wplatać w trudne zagadnienia teoretyczne sporo moich doświadczeń z pracy naukowej i pracy audytora inspektora. Podczas szkoleń prowadzę dialog z uczestnikami, tak aby zachęcić ich do jak największej aktywności na zajęciach.
Dodatkowo bardzo ważne jest aby materiały szkoleniowe, które opracowuję były przejrzyste i miały atrakcyjną formę. Korzystam zarówno z prezentacji multimedialnych jak również wplatam ciekawe filmy, przygotowuję również próbki spawane.
Zdjęcia prezentowane przeze mnie zazwyczaj pochodzą z mojego prywatnego pokaźnego archiwum, które ciągle się powiększa. Mam ogromną radość i satysfakcję, jeżeli uczestnicy szkolenia aktywnie biorą udział w spotkaniu.
Pochwalę się, iż w zeszłym roku realizowałam szkolenie dla kilkudziesięciu osób realizujących proces spawania w bardzo dużej firmie. Po zakończonej pracy zostałam poproszona do jednego z szefów firmy. Podczas rozmowy zostałam poinformowana, iż uczestnicy szkolenia Panowie spawacze i operatorzy, wieloletni praktycy z doświadczeniem w pracy na kontraktach na całym świecie byli pod wrażeniem zarówno formy jak i wartości merytorycznej mojej pracy.
Usłyszałam jak przekazali swojemu szefowi: „ma babka wiedzę!”.
Szkolenie to również wspominam bardzo dobrze. Udało się wtedy zainteresować tematem dużą grupę uczestników, którzy bardzo zaangażowali się w aktywne uczestnictwo w szkoleniu. Dopełnieniem całego zlecenia były referencje, a także deklaracja i chęć dalszej współpracy.
Pandemia bardzo ułatwiła możliwość realizacji szkoleń w formie online. Klienci znacznie chętniej zgadzają się na realizację szkoleń w tej formie. Ze szkoleń prowadzonych online skorzystało ostatnio grono kilkudziesięciu osób. Prowadziłam blok szkoleniowy obejmujący w sumie 28 godzin zegarowych zajęć.
W dobie obecnych obostrzeń i realizacji pracy w trybie Home Office, ta forma wydaje się bardzo dobrym rozwiązaniem. Jednakże, bardzo cenię sobie kontakt bezpośredni z kursantami. Wówczas, sposób prowadzenia szkoleń jaki sobie obrałam sprawdza się najlepiej.
Zachęcam Państwa serdecznie do skorzystania z naszej oferty szkoleniowej, którą rozszerzyliśmy zgodnie z tym jakie sygnały dał nam rynek.
Pamiętajmy, iż główną przyczyną generowanych wadliwych konstrukcji spajanych, co bezpośrednio przekłada się na straty finansowe firmy są głównie brak wiedzy, świadomości, dobrej praktyki inżynierskiej i kultury technicznej osób odpowiedzialnych za realizację procesów spajania. Możemy nad tym wspólnie popracować.
A dodatkowo przed zapytaniem nas o szkolenie, sugeruję odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań, co w znacznym stopniu ułatwi nam opracowanie najkorzystniejszej oferty:
- Czy szkolenie ma się odbywać stacjonarnie czy online?
- Jaki ma być zakres merytoryczny szkolenia, który interesuje zarówno Ciebie jak również osoby, które będą w tym szkoleniu uczestniczyć? (Jakie są potrzeby a propos przekazania wiedzy?)
- Ile godzin szkoleniowych chcesz zapewnić uczestnikom?
- Jak liczna będzie grupa kursantów?
- W jakiej formie (elektronicznej czy papierowej) mają być materiały szkoleniowe?
- Jaki ma być termin i miejsce realizacji szkolenia?
Zapraszam zatem do kontaktu!
Agnieszka Kiszka
Rzeczoznawca, Manager ds. Szkoleń Technicznych
tel. 724 900 961